گیشه/خبر

تهران باران خفیف ۷.۵° / ۱۴.۲° باد ۱۳.۳ km/h بارش ۱.۵ mm قابل قبول (۸۱)
بلایا در حال حاضر هشدار فعالی برای ایران ثبت نشده است.
BTC Bitcoin $59,467.00 -۳.۱۱% 58,189.00 / 61,374.00
تهران ایران ۱۴:۳۳:۰۳ UTC+3:30 Asia/Tehran

رنسانس ملی در محرم بی‌رنگ امسال آغاز شد

منبع: ایندیپندنت | زمان:
رنسانس ملی در محرم بی‌رنگ امسال آغاز شد
گو اینکه سردار دکتر مربوطه، محمدباقر خان، اجازه نداد تصویر مصافحه‌اش با دستیار قاتل حاج قاسم، ۲۰۰ تن از فرماندهان نظامی و امنیتی رژیم و البته «مقام معظم رهبری» ثبت شود، اما می‌توان تصور کرد که سردار دکتر نه مشتی حواله آقای جی‌دی ونس کرده و نه ناسزایی نثارش، بلکه خیلی مودب دست روی سینه گذاشته و «مخلصم»ی گفته و دست انگشترعقیق‌نشان‌دارش را در دست ونس گذاشته است که «مولانا ما برای صلح کردن آمدیم». بقیه ۸۰ دقیقه هم البته به بررسی طرح آشتی و گله‌گزاری‌ها سر شده است (به احتمال زیاد). سردار پس از آن، پیروزمندانه به پایتخت بازگشت و عراقچی به گشت‌وگذار در منطقه رفت و مسعود پزشکیان برای دریافت دکترای افتخاری، عازم پاکستان شد. ارتشبد عاصم منیر، دلال پاکستانی، شادمان از کسب رضایت نامزدش برای جایزه صلح نوبل، پرزیدنت دونالد ترامپ، پزشکیان را در آغوش می‌گیرد و لابد به جنابش اطمینان می‌دهد که جایگاه حضرتت مصون است و سردار قدر شما را می‌داند. تمام این روزها با سال‌های سوخته نسلم درگیرودارم. راستی چه شد که ملتی در آستانه پیروزی بر رژیم جنایت‌پیشه اسلامی، ناگهان با چرخشی روبرو شد که جان و جهانش را به آتش کشید؟ چرا اپوزیسیون با شاهزاده رضا پهلوی که امید ملتی آزاده بود، یاری نکرد و چپ و اسلامی و مجاهد و منافق به جای همدلی در براندازی جمهوری ولایت فقیه، در حالی که میلیون‌ها ایرانی در ایران و چهارسوی جهان نام او را فریاد می‌زدند، همه تلاش خود را روی آن گذاشت تا قالیباف را به قدرت برساند؟ این سوال‌ها چنان همه روز و شب و دل و جانم را لبریز کرده است که به جز جستجوی یافتن پاسخی برای این سوال‌ها، به چیزی نمی‌اندیشم. آیا توافق ترامپ با قالیباف به ۴۰ هزار کشته، ویرانی دوهزار تاسیسات نظامی و صنعتی و خاکستر شدن رهبر رژیم و ۲۰۰ تن از کارگزاران نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی نیاز داشت؟ نتانیاهو که قادر بود خامنه‌ای را در آخرین روز جنگ ۱۲روزه پاکسازی کند و مانع کشتار ۴۰ هزار تن شود، چرا نتوانست ترامپ را قانع کند مرگ خامنه‌ای همان چیزی است که ملت ایران می‌خواهد تا کار را تمام کند. در حالی که بعد از کشتار ۴۰ هزار سرو ایستاده، مرگ خامنه‌ای در واقع سپاه را قدرتمندتر می‌کند. این پرسش فراز پرسش قبلی، بدون شک بر لب شمار کثیری از نه فقط از تحلیلگران، بلکه مردم عادی، نشسته است، اما نه ترامپ پاسخی برای آن دارد و نه قالیباف و مجموعه حاکم. اپوزیسیون در رسیدن به یک تفاهم ملی، با شکست روبرو شد، اما قالیباف و دیگر جزیره‌های قدرت برای ماندن، به توافق رسیدند. این دعوای جلیلی و «عرزشی‌»های خیابان را هم جدی نگیرید. بعد از خاکسپاری خامنه‌ای، این دادوبیدادها هم فروکش خواهد کرد. با این حال محرم امسال تصویرهایی برابرم گذارده که چشمه‌ای از امید را در جانم می‌جوشاند. محرم بیمه‌نامه بقای رژیم بود و من با یادآوری یادهایی از گذشته، آشکار خواهم کرد که با همه تلخی‌ها و ناجوانمردی‌ها و ضربات ترامپ بر جان و جهان ملت ما و البته کارشکنی منافقان چپول و مجاهد و اسلام‌پرستان ریایی، پیروزی در نهایت از آن ملت ما خواهد بود. محرم پس از جنگ فرا رسید و چه بی‌رنگ. حتی برای عزاداران سنتی که دیرسالی حسین، کربلا، دو طفلان مسلم، علی‌اصغر، حرمله والبته حربن یزید ریاحی طی یک ماه زندگی‌شان را دگرگون می‌کرد. Read More This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field) ولایت مطلقه در ۴۷ سال گذشته، محرم و صفر و عاشورا و اربعین را هم مثل بقیه مبانی مذهب، مصادره کرده بود. «سلطان فقیه» تا لحظه متلاشی شدنش، مثل شاهان ایران از زمان صفویه تا قاجار، نامش را بر پیشانی نه‌تنها محرم بلکه همه مبانی تشیع و مزار امامان و امامزاده‌های اصیل و جعلی از حرم حضرت علی در نجف تا امامزاده بیژن و سیده خوله (دختر تازه‌کشف‌شده امام حسین در جنوب لبنان) نقش زده و یادش رفته بود آن دم که باد مهرگان وزیدن گیرد و قدر مردان شناخته شود، جای نامردان به مزبله تاریخ حوالت می‌یابد و آن نام‌های حک‌شده بر کاشی‌های آبی و درهای زرین و ضریح سیمین، دود می‌شوند و به هوا می‌روند. پهلوی‌ها به اسم و رسم و گور مقدسان دست نزدند. حتی مزار شاهان و امرای قاجار در مزار مقدسان تشیع در امان ماند. هم عدل مظفر سر جایش ماند و هم مزار مرمرین ناصرالدین‌شاه. فرمانفرما و فرزندانش هم در کنار مشیرالدوله و موتمن‌الملک و مخبرالسلطنه و آقازاده علاءالسلطنه و دکتر محمد مصدق و معیرالممالک و فرزندان و نوادگانشان با احترام زیستند و اغلب علی‌رغم ارتباطات تنگاتنگشان با قاجار، متصدی مناصب و مسئولیت‌های بالا در کشور بودند. حضرت رضا هم با جایگاهی ویژه، در واقع اهرم سیاسی قدرتمندی بود که یگانه پادشاه شیعه جهان در اختیار داشت. اهالی ولایت فقیه برعکس، حقارت‌های خود را در نفی مردان و زنان صاحبنام، خاندان‌های سرشناس و ایرانیان سرفراز از هر صنف و طایفه‌ای، شفا می‌دادند. حتی به نواده دکتر مصدق رحم نکردند و سینه‌اش شکافتند و میراثش را به غارت بردند. در عصر ولی فقیه و جانشینش که تا اسفند ۱۴۰۴ کوس لمن‌ الملکی و خلیفه‌گری هم می‌زد، هرچه انسان بداطوار و بدگفتار و نادان بود، بالا کشیدند و مسئولیت‌های مهم را به آن‌ها بخشیدند. هم‌زمان، بنگاه‌های تبلیغاتی رژیم همه هم‌وغم خود را بر آن گذاشتند که از یک‌سو ۵۷ سال حکومت سازنده پهلوی را سیاه کنند و از سوی دیگر، تاریخ دو هزار و ۵۰۰ ساله پادشاهی و امپراتوری ایران‌زمین را پاک کنند. تو گویی که بهرام هرگز نبود. در واقع همان «دو قرن سکوت» که به قول استاد جاودان‌نام، زرین‌کوب، شمشیر غازیان تنها گردن نمی‌زد، بلکه محو تاریخ و فرهنگ ما هدف دیگرشان بود. خمینی از فردای انقلاب، حتی یک تن از آن هزاران فرزانه‌ای را که در چهارسوی وطن مشغول خدمت به میهن و هم‌میهن بودند، به کار نگرفت. تصفیه‌ها نخست از رادیوتلویزیون، مطبوعات، وزارت خارجه و بعد همه وزارتخانه‌ها و دوایر دولتی و نیمه‌دولتی آغازشد. البته نیروهای مسلح سهم جداگانه‌ای داشتند. نخست امرا را کشتند یا به زندان و خانه‌نشینی مجبور کردند. بعد با جنبش نوژه، بعضی از کارآمدترین نظامیان از جمله در نیروی هوایی را با طناب و گلوله به قتل رساندند. وقتی در جنگ‌های ۱۲ و بعد ۴۰ روزه، بیش از ۲۰۰ تن از برکشیدگان رژیم دود شدند و به هوا رفتند و به جز کمتر از یک دوجین از برکشیدگان موج‌های نخست انقلاب و جنگ، نام و نامداری باقی نماند، کسانی منصوب شدند که می‌توان به سبک ارتشی‌های قدیم گفت در رده «مصدر» جناب سرهنگ و سرتیپ خدمت می‌کردند و حالا با ذوب شدن موسوی و باقری و رشید و سلامی و شمخانی و حاجی‌زاده و... میدان به دست سرکار مصدر افتاده است. منهای ده دوازده تن از قدیمی‌ها، الباقی میدان‌داران همه از رده سوم و چهارمی‌هایی بودند که باید ده پانزده سال دیگر کیف‌کشی می‌کردند. همین «عالیجناب غلامعلی حدادعادل» که امروز قمر وزیر رهبر نیمه‌جان غایب بالفعل است، سال‌ها کیف‌کش سیدحسین نصر بود. او در رژیم جدید، نخست کیف‌کش عبدالکریم سروش شد و بعد البته با وصلت فرخنده صبیه با آقا مجتبی، ره به بیت یافت و داماد جوانبخت را مشیر و مشار شد. چنین است که امروز هر ایرانی که ذره‌ای حمیت و غیرت وطن‌خواهی در او باشد، با نگاه به هیئت حاکمه احساس شرم می‌کند که در آغاز دهه سوم قرن بیست‌ویکم، ملایانش از نوع ناصر ابوالمکارم شکرفروش شیرازی و احمد جنتی و احمد خاتمی و نوری همدانی و وحید خراسانی‌اند، دولتمردانش از نوع مسعود پزشکیان و محمد باقر قالیباف‌ و عباس عراقچی و حسین طائب و مهدی خاموشی، میراث‌دار مافیای علینقی خاموشی و دیپلمات‌هایش از رده باقری کنی، ایرج مسجدی، محمدکاظم آل صادق و حسن کاظمی قمی، حسن دانایی‌فر و احمد موسوی و اسماعیل بقایی.  دولتمردانش هم از تیره غلامعلی حدادعادل و محمدباقر ذوالقدر و اسکندر مومنی و علیرضا کاظمی (وزیر آموزش‌ و پرورشی که در اهانت به پرچم شیروخورشیدنشان، حمل آن را جرم و پرچم را نشان رژیم آلوده طاغوت خواند و میلیون‌ها ایرانی را که پرچم را بر دوش و دست حمل می‌کردند، مزدور خارجی‌ها دانست). شاعران مداح ولایتش نیز از نوع حمید سبزواری و احمد عزیزی، روزنامه‌نگارانش از طایفه حسین بازجوی شریعتمداری و حاج محتشم و مرتضی نبوی و مسیح مهاجری، فیلمسازانش از تیره مسعود ده‌نمکی و شمقدری و کلهر، مدیران ورزشش سردار رویانیان و حاج غفور رضا یا ابوالفضل، سران نظامی‌اش احمد وحید، اسماعیل قاآنی، علی عبداللهی و اقطاب تجارت و اقتصادش از نوع اولاد و احفاد حاج حبیب موتلفه و اخوی اسدالله عسکراولادی تازه‌مسلمان و ناصر واعظ طبسی، ملیکه یزدی، محمد جابریان، فرهاد فزونی، حاجی علاءالدین موبایلی، حسین هدایتی و آقازاده‌های قالیباف و شمخانی و علم الهدی و... . امامزاده‌هایشان از نوع امامزاده بیژن و سیده خولی و امامزاده غیبی، فیلسوفانشان رحیم ازغدی و حسین الله‌کرم و حاج آقا رحیم دعانویس و امامشان، سیدروح‌الله مصطفوی و سید علی خامنه‌ای و امام نیمه‌غایبشان آسید مجتبی حسینی خامنه‌ای قدرت‌مدار شدند. با چنین دولتمردان و رهبران و مسئولان و روحانیون و هنرمندانی چه انتظاری داریم؟ هرچه می‌بینیم، فریب و دروغ است. هرچه می‌شنویم، ریا و تزویر است. ادعاهایشان گوش فلک را کر کرده که زمین و زمان در تسخیرشان و شرق و غرب در لرزه از هیبتشان است، آن وقت در روز روشن، ولی فقیه ثانی رهبرشان، ۲۰۰ فرمانده نظامی و دانشمندان اتمی‌شان را می‌کشند، دو هزار مرکز نظامی از جمله بزرگ‌ترین تاسیسات موشکی و انبار سوخت موشکی و تاسیسات هسته‌ای‌شان را ویران می‌کنند و آن‌ها البته با کرامات دونالد ترامپ، ادعای پیروزی در نبرد با بزرگ‌ترین قدرت جهان را دارند. «رهبر شهید»شان از نظامیان سان می‌دید و درجه می‌داد و به جای روضه قاسم خواندن، به صنایع هوافضا می‌رفت و از تسخیر سما و موشک‌های عرش‌پیما می‌گفت، اما همسرش سفره ابوالفضل می‌انداخت و گوهرالشریعه روضه‌خوانش می‌شد، به این امید که خاطره پرشکوه شهبانو و جشن‌های افتخارآمیز ملی را از یادها پاک کنند. ۴۷ سال رژیم در مقابل فرهنگ والا و ملی ایرانی، ضدفرهنگ سینه‌زنی و قمه‌کشی و خرافات و رمالی را ترویج کرد. رهبر رژیم بیرون زهدان مادر «یا علی» می‌زد و رئیس‌جمهوری محبوبش سر سفره نهار در کاخ ریاست‌جمهوری، بشقاب زرین برای مهدی موعود می‌گذاشت. مدعی مخالفش در سامرا هم در برابر دوربین تلویزیون صدام حسین، دستش را در چاه می‌کرد و بعد به لرزه و نشئگی می‌افتاد و برادران و خواهران مجاهد فریاد می‌زدند که «برادر مسعود وصل شد». رضاشاه کبیر زنان را از اسارت رها می‌کرد و فرزندش آن‌ها را در مرتبه مساوی با مردان و برخوردار از همه حقوق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی قرار می‌داد، اما سیدعلی لچک را ناموس خواند و نیمه به‌اصطلاح مخالفش در آلبانی، هنوز هم لچک بر سر دارد. در حالی که دختران و نوادگان و نبیره‌های پهلوی‌ها در جنبش مهسا، نشان دادند تا چه حد قدردان پهلوی‌ها هستند که جایگاه ویژه آن‌ها را در جامعه تثبیت کرد. شیعیان پیش از نکبت خمینی هم در محرم عزاداری می‌کردند. از شاه تا گدا. حتی زنان تن‌فروش یک ماه دست از کار می‌کشیدند و گنده‌لات‌ها یک ماه به جای عرق میکده، دوغ می‌نوشیدند. عزاداری پادشاه در مسجد سپهسالار یا کاخ گلستان هم محترمانه بود و نشان از احترام یگانه پادشاه شیعه به اهل بیت داشت. خطبای بافرهنگی چون دکتر عباس مهاجرانی و دکتر محسن بهبهانی در این مجلس حاضر می‌شدند و سخنانی به دور از خرافات و چرندیات ملا باقر را در حضور پادشاه ایراد می‌کردند، اما خمینی و بدتر از او خامنه‌ای، از محرم دکان شعبده‌ای ساختند که روزها صحنه نمایش مداحان و وعاظ دربار رهبر بود. بعد هم تکمله اربعین را داشتند که دغل‌کاری‌شان را تا عراق می‌برد. امسال اما خیابان‌ها خالی است. علمدار کربلای فریب تکه‌پاره در سردخانه منتظر تدفین است. سیدمجتبی در سایه غیبت همیشه یا ظهوری نمادین است. مشتریان مجالس فریب عاشورایی هم یا در شمال گرم نوشانوش‌اند یا در خانه خزیده‌اند. بعد از کشتار دی‌ماه رنسانس ملی ما آغاز شده است. ۴۰ هزار فرزند ایران‌زمین را در دو روز کشتند، آن وقت من اشک‌ریز ۷۲ تن در کربلای ۱۴ قرن پیش باشم؟ خیابان در تسخیر موتورسواران امنیتی است و آن‌ها که هنوز بر مظلومیت حسین می‌گریند، باور دارند که ۴۰ هزار فرزندانشان مظلوم‌تر از کربلایی‌ها بودند. ایرانانقلاب ملی ایرانیانشاهزاده رضا پهلویترامپقالیبافجی دی ونسجنگ آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامیمحرمعزاداری۴۰ هزار کشته فراتر از ۷۲ کشته کربلاعلیرضا نوری‌زادهجمعه, ژوئن 26, 2026 - 11:45 <p style="direction:rtl">ترکیبی از تصاویر انقلاب ملی ایرانیان و مادر یکی از جاویدنامان در مراسم عزاداری محرم ۱۴۰۵/ ایندیپندنت فارسی</p> دیدگاهrelated nodes: حکایت رئیس‌جمهور آمریکا و ملت ایرانقصه سردار دکتر قالیباف سناریو رهبر نمادین، رئیس‌جمهوری مقتدر، نخست‌وزیر تدارکچیType: newsSEO Title: رنسانس ملی در محرم بی‌رنگ امسال آغاز شدInner related node: حکایت رئیس‌جمهور آمریکا و ملت ایرانسناریو رهبر نمادین، رئیس‌جمهوری مقتدر، نخست‌وزیر تدارکچیقصه سردار دکتر قالیباف copyright: 
مشاهده در سایت منبع

اخبار دیگر

مشاهده همه خبرها
روبیو در تشریح یادداشت تفاهم با ایران، موضعی متفاوت با ترامپ و ونس اتخاذ کرد

روبیو در تشریح یادداشت تفاهم با ایران، موضعی متفاوت با ترامپ و ونس اتخاذ کرد

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، بیش از یک هفته درباره توافق اولیه میان آمریکا و ایران سکوت کرده بود، موضوعی که بسیاری آن را نشانه تردید او به این توافق دانستند. اما پس از آغاز سفرهایش به کشورهای خاورمیانه، او درباره این...

زلزله‌های مرگبار «دوقلو» در ونزوئلا شاید در واقع یک زلزله بزرگ بوده باشند؛ چرا این موضوع اهمیت دارد؟

زلزله‌های مرگبار «دوقلو» در ونزوئلا شاید در واقع یک زلزله بزرگ بوده باشند؛ چرا این موضوع اهمیت دارد؟

ونزوئلا عصر چهارشنبه با یکی شدیدترین زمین‌لرزه‌های خود در بیش از یک قرن گذشته مواجه شد که ساختمان‌ها را ویران کرد و جان بیش از ۳۰۰ نفر را گرفت. بنا بر اعلام سازمان زمین‌شناسی آمریکا، این رویداد پدیده‌ای نادر موسوم به «زم...

در پی حمله به یک کشتی، سازمان ملل خارج‌سازی دریانوردان از تنگه هرمز را متوقف کرد

در پی حمله به یک کشتی، سازمان ملل خارج‌سازی دریانوردان از تنگه هرمز را متوقف کرد

سازمان بین‌المللی دریانوردی وابسته به سازمان ملل، برنامه تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد سرگردان در تنگه هرمز را متوقف کرد. توقف این برنامه پس از حمله به یک کشتی باری در حین عبور از تنگه هرمز، صورت گرفته است.

شمار قربانیان زلزله ونزوئلا به ۲۳۵ نفر رسید، حدود ۵۰ هزار نفر همچنان مفقودند

شمار قربانیان زلزله ونزوئلا به ۲۳۵ نفر رسید، حدود ۵۰ هزار نفر همچنان مفقودند

دولت ونزوئلا اعلام کرد پیکر ۲۳۵ نفر که در زمین‌لرزه‌های چهارشنبه جان باختند، به مراکز درمانی منتقل شده است، اما هنوز برآوردی از مجموع تلفات این حادثه ارائه نکرده است. وب‌سایتی که برای ثبت و پیگیری افراد مفقودشده ایجاد شد...

وزیر کشور لبنان: تصاویر خامنه‌ای ظرف دو روز از مسیر فرودگاه بیروت جمع‌آوری می‌شوند

وزیر کشور لبنان: تصاویر خامنه‌ای ظرف دو روز از مسیر فرودگاه بیروت جمع‌آوری می‌شوند

وزیر کشور لبنان اعلام کرد دستور داده است پوسترهایی که در روزهای اخیر با شعار «سپاس از ایران وفادار» و تصویر مجتبی و علی خامنه‌ای در مسیر فرودگاه بین‌المللی بیروت نصب شده‌اند، ظرف دو روز آینده جمع‌آوری شوند. او این اقدام...

کارنی: کانادا باید سفارت خود در ایران را بازگشایی کند

کارنی: کانادا باید سفارت خود در ایران را بازگشایی کند

مارک کارنی، نخست‌وزیر کانادا گفت که این کشور باید سفارتخانه‌های خود در ایران و ونزوئلا را که دولت‌های پیشین تعطیل کرده بودند، دوباره بازگشایی کند. او تأکید کرد که هنوز تصمیمی گرفته نشده، اما گفت این وضعیت باید تغییر کند.